5 konsumentinsikter som inspiration för din webbshop

Vi har samlat fem snabba tips utifrån konsumentinsikter från rapporten Svensk E-handel 2018. Ack så självklara kan tyckas, men ack så viktiga.

Konsumenttendenser och e-handelstrender 2018

Nordiskt konsumentbeteende förändras ständigt. DIBS e-handelsexpert Patrik Müller ger en inblick i dagens såväl som framtidens konsumenttrender.

Människor är lata och rädda. Det låter tungsint och högtravande, men i själva verket förklarar det intressanta aspekter av konsumenternas beteende.

Vilka betalsätt är mest populära online 2018?

Att erbjuda rätt betalsätt till sin webbutik är jätteviktigt för den som vill få igenom så många köp som möjligt. Att konsumenten inte fick välja det betalsätt de önskade är nämligen en av de vanligaste anledningarna till avbrutna köp på nätet.

E-handelstipsen från svenskarna som handlar från utländska webbplatser

 

40% av svenskarna handlar på nätet från utländska butiker. Så har det sett ut de senaste åren. För dig som driver webbutik finns det mycket att vinna på att sätta dig in i drivkrafterna till varför konsumenterna handlar och inte handlar utomlands – och om just dem kan du läsa här. All information kommer från vår rapport Svensk E-handel 2018, som bygger på en undersökning med ca 2000 konsumenter i Sverige.

E-handeln i Sverige ökar med 10 miljarder - ny 2015 rapport från DIBS

 

För åttonde året i rad släpper vi vår e-handelsrapport. Årets upplaga, Svensk E-handel 2015,  är fullmatad med fakta om konsumenternas beteende. Du får över 50 sidor med information om den svenska e-handelsmarknaden, betalningar och en nordisk översikt. Bland annat får du veta att: