Framtidens betalningar: låt fantasin flöda

Vad kommer att känneteckna framtidens betalningar? Enligt Jesper Kildegaard Poulsen, head of creation lab och innovation hub på Nets, kommer vi snart att tänka i helt nya banor. Läs mer för att få en blick in i framtiden.

Så går det för detaljhandeln på nätet 2019

När en hör ordet e-handel är det nog många som tänker på saker som kläder, skönhetsprodukter, böcker och leksaker. Detaljhandeln var tidiga med att se fördelarna med att digitalisera handeln. Nu sker all tillväxt på just nätet.

E-handelstrender 2019 och en titt på morgondagens handel

Om man vill söka förståelse för de trender och tendenser som kommer att påverka eller till och med forma nordisk e-handel inom en nära framtid är USA en intressant utgångspunkt. Tidigare har vi sett att ny teknik och innovation ofta gör sitt intåg i Skandinavien ett par år efter att ha etablerats i USA. Om den här trenden fortsätter står vi inför verkligt intressanta tider.

Så köper svenskarna resor på nätet 2019

2019 köper svenskarna resor- och transporttjänster på nätet för 143,5 miljarder kronor. Det är knappt hälften av svenskarnas samlade konsumtion på nätet. Att påstå att konsumenterna är vana vid att boka resor på nätet är en kraftig underdrift, men faktiskt ser vi en beteendeförändring i år jämfört med tidigare.

5 konsumentinsikter som inspiration för din webbshop

Vi har samlat fem snabba tips utifrån konsumentinsikter från rapporten Svensk E-handel 2018. Ack så självklara kan tyckas, men ack så viktiga.

Konsumenttendenser och e-handelstrender 2018

Nordiskt konsumentbeteende förändras ständigt. DIBS e-handelsexpert Patrik Müller ger en inblick i dagens såväl som framtidens konsumenttrender.

Människor är lata och rädda. Det låter tungsint och högtravande, men i själva verket förklarar det intressanta aspekter av konsumenternas beteende.

Vilka betalsätt är mest populära online 2018?

Att erbjuda rätt betalsätt till sin webbutik är jätteviktigt för den som vill få igenom så många köp som möjligt. Att konsumenten inte fick välja det betalsätt de önskade är nämligen en av de vanligaste anledningarna till avbrutna köp på nätet.

E-handelstipsen från svenskarna som handlar från utländska webbplatser

 

40% av svenskarna handlar på nätet från utländska butiker. Så har det sett ut de senaste åren. För dig som driver webbutik finns det mycket att vinna på att sätta dig in i drivkrafterna till varför konsumenterna handlar och inte handlar utomlands – och om just dem kan du läsa här. All information kommer från vår rapport Svensk E-handel 2018, som bygger på en undersökning med ca 2000 konsumenter i Sverige.

E-handeln i Sverige ökar med 10 miljarder - ny 2015 rapport från DIBS

 

För åttonde året i rad släpper vi vår e-handelsrapport. Årets upplaga, Svensk E-handel 2015,  är fullmatad med fakta om konsumenternas beteende. Du får över 50 sidor med information om den svenska e-handelsmarknaden, betalningar och en nordisk översikt. Bland annat får du veta att: