Anpassa betalningen till din business

Många företag lägger stora resurser på design av sin e-handel. Allt – färger, typsnitt, bilder, tonalitet – måste hänga ihop. Det är ju det som representerar varumärket och gör att kunderna känner igen sig. Förvånansvärt nog är det en hel del som missar den sista biten i köpet – betalningen. Här finns det stora möjligheter att skapa en upplevelse för kunden som håller ihop hela vägen.

Easy - en lokal checkout i hela Skandinavien: Swish och Vipps nu integrerade

Swish har på kort tid blivit ett av de mest populära betalsätten på nätet - och antalet användare växer snabbt. DIBS har nu lagt till Swish som ett helt integrerat betalsätt i Easy checkout. Det gör att konsumenter i Sverige kan välja ännu ett av de betalsätt de tycker mest om - något som är helt avgörande för konverteringen.

1000 webbutiker har valt Easy för att ta betalt på nätet

Easy är vår nya checkout som samlar alla betalsätt i ett flöde och låter konsumenter och företag betala blixtsnabbt direkt på webbutikens kassasida. När nu 1000 kunder har valt att ta emot betalningar med Easy når vi en rolig milstolpe och vill passa på att berätta om något av vad som är på gång närmsta tiden.

Sälj prenumerationer på nätet med Easy checkout

Svenskarna gillar att få sina varor regelbundet - oavsett om det handlar om att få hem skönhetsprodukter en gång i månaden, eller tillgång till tidningen varje dag på läsplattan. De senaste åren har vi sett hur allt fler svenskar testar att prenumerera på olika varor och tjänster på nätet. Till exempel visar rapporten Svensk E-handel 2018 att 44% av svenskarna prenumererar eller har prenumererat på musikstreaming. Andelen som testat att prenumerera på matkasse ökade med 37% 2017-2018.

Ta betalt av företagskunder - med ett klick

Oavsett om dina kunder köper åt sitt företag eller för privat bruk är det alltid en person som handlar. För konsumenterna är de främsta anledningarna till att handla på nätet att det är enkelt och sparar tid - och det  gäller även för företagskunder. Kanske är det till och med så att det måste gå ännu snabbare och ännu smidigare att handla under en stressig arbetsdag än på kvällen vid köksbordet.