DIBS E-handelsskola: skaffa dina första kunder med digital marknadsföring

Kom igång med digital marknadsföring

Tänk dig att du har en splitterny webbutik där du säljer de smartaste produkterna. Men ändå säljer du ingenting. För konsumenterna vet inte att du finns.

För de allra flesta tar det tid att bygga upp en kundbas och för att komma igång gäller det att ha koll på sin digitala synlighet. Vi har tagit hjälp av en riktig expert som berättar hur du börjar.

DIBS E-handelsskola: Gör rätt direkt när du väljer e-handelsplattform

Att bestämma plattform för din blivande webbutik är ett av de viktigaste valen du kommer göra i början av din e-handelskarriär. Här får du tips som kan hjälpa dig att komma fram till vad som passar bäst för just dina behov.

Under DIBS E-handelsskola förra året tipsade Katrin Lundgren om vad som är viktigt att tänka på för att välja rätt e-handelsplattform – här kan du läsa om några av hennes tips. Katrin är en riktig expert på området – efter att ha byggt sin egen plattform till sin första webbutik fick hon förfrågningar om att skapa även åt andra och driver nu Kodmyran sedan flera år tillbaka. 

Fokusera rätt: 6 tips för smartare e-handel

Har du just kommit igång med din webbutik eller går du i tankar att starta e-handel? I så fall bör du läsa de här tipsen som kan hjälpa dig på på vägen och peka på några saker som är viktiga att tänka på för att skapa förtroende hos dina kunder: