Sökmotoroptimering för e-handel

Sökmotoroptimering är många butikers största källa till försäljning. På många sätt är det inte längre en marknadskanal utan en grundförutsättning, om du vill lyckas inom e-handel behöver du arbeta för att synas bättre i sökresultaten.

Från fysisk till digital marknadsföring

Att utöka från en fysisk butik till att även innefatta en webbutik innebär också en del förändringar, inte minst när det gäller marknadsföringen. Det är på nätet du har möjlighet att introducera din webbutik för nya kunder, som inte känner till din butik sedan tidigare. Det finns flera olika verktyg och kanaler du kan använda för att stärka din digitala marknadsföring, här är grunderna du bör ha koll på:

5 enkla SEO-råd till nystartade webbutiker

 

SEO kan ibland verka krångligare än det är, vilket gör att många mindre webbutiker därför hoppar över sökordsoptimering - något som inte är att rekommendera. Att kunderna hittar till din webshop är grundläggande, utan kunder i butiken står man också utan omsättning. Att arbeta aktivt med SEO är ett sätt att åtgärda detta.