Posters för 100 miljoner om året – det här är Desenios framgångsrecept

Desenio grundades för sju år sedan av Helena och Martin Blomqvist som just hade flyttat till ett nytt hus. I det nya fina huset med högt till tak upptäckte de ett problem – den där spektakulära takhöjden gjorde nämligen att det ekade.

Och när de skulle lösa problemet med hjälp av ljudabsorbenter insåg de att utbudet var minst sagt oinspirerande. Helena och Martin bestämde sig för att själva göra någonting åt problemet – och ordna akustiken hemma på kuppen. Så började de sin resa med sälja ljudabsorberande konst.

Intervju med e-handelsninjan Sïmon Saneback

I Chicago träffade vi Sïmon Saneback som berättade om sina intryck från IRCE. Simon får inte bara intryck från key note speakers utan pratar också med dörrvakterna på konferensen. Lyssna på intervjun här:

Intervju med e-handelsveteranen Martin Andersson från Volvo

För femte året deltar Martin Andersson från Volvo på IRCE. Lyssna på intervjun med Martin här:

USA ligger långt för Sverige med e-handel

I den här intervjun från #IRCE15 hör du Stadiums Fredrik Persson berätta om sina intryck från konferensen. 

Två e-handelsproffs på #IRCE15 kommenterar konferensen

 
Yvonne Karolin och Thomas Tallskog har båda stor erfarenhet av e-handel. De berättar om sina intryck av bland annat Targets e-handelssatsning. Se intervjun här:

Jetshop jagar nya tjänster i Chicago

 

Vi träffade Christian Zanders och Kristoffer Hillhammar från Jetshop i Chicago på IRCE15. De berättade att de har tecknat avtal med en tjänst som ska hjälpa deras kunder att sälja mer. De delar också med sig av andra intryck från världens största konferens om ehandel. Se intervjun här: 

Personalisering och data - intervju med Pulsen och Jetshop på IRCE

David Landerborn, affärsområdeschef på Pulsen och Andreas Drougge CTO på Jetshop blir intervjuade av Arne Andersson på IRCE15.  De rapporterar från teknikspåret och berättar om hur viktigt det är att äga sin egen data i dessa omnikanalstider. Här blir det viktigt att välja rätt leverantör som klarar av denna utmaning. De avhandlar också komplexiteten när du sätter upp en omnikanallösning.